Gå til sidens indhold
 

Affald og renholdelse

Forhåbentlig er dit arrangement velbesøgt – og med mange gæster følger som regel affald, som du som arrangør skal sørge for at håndtere og bortskaffe.

Det er dit ansvar at holde arrangementsområdet og de nærmeste omgivelser rene og pæne under arrangementet. Den nemmeste løsning er at holde affaldsmængden nede ved god planlægning. 

 

Sortér affaldet. Sørg eventuelt for en pantordning for bægre, flasker, service og så videre - og brug miljørigtig emballage.

 

Opstil et tilstrækkeligt antal affaldsspande på strategiske steder, så gæsterne nemt kan komme af med deres affald. Der er mange fugle i Aarhus, så affald må ikke blive efterladt i sække eller åbne beholdere.

  

Bestil et tilstrækkeligt antal containere med rigeligt plads, og aftal med leverandøren (typisk en entreprenør eller en lokal vognmand) at få dem tømt mindst en gang om dagen - også i weekenden. 

 

Hvis der er affald, når arrangementet er slut, og den sidste container er kørt bort, er det dit ansvar som arrangør, at det køres på lossepladsen. Det må ikke efterlades på pladsen til næste dag.

 

Du skal være særligt opmærksom på

Affaldsbeholdere skal opstilles i god tid før arrangementets start, tømmes løbende og i forbindelse med slutoprydning.

 

Du skal tage højde for leje af container, tømning samt udgifter til rengøring (sweeping) under og efter arrangementet.

  

Det kan være særligt besværligt at gøre rent på grønne områder, hvor man ikke kan køre med (feje)maskiner.

 

 

 

 

 

   

 

Fase 3: Alt det praktiske

 
 

Opdateret: 07.1.2013

Afdeling: Aarhus Kommune

Send kommentar: Arrangør i Aarhus

Telefon: 89 40 20 00

 
 
 

Tip en ven

Her kan du tippe en ven om siden





CAPTCHA
Change the CAPTCHA codeSpeak the CAPTCHA code